Cintaku Hanya Untuk Allah

Cintaku Hanya Untuk Allah

Kata-Kata As-Syahid Imam Hassan Al-Banna :

“Wahai anak Adam, juallah duniamu untuk akhiratmu, nescaya kamu untung di keduanya, dan janganlah kamu jual akhiratmu untuk duniamu, kerana kamu akan rugi di keduanya. Persinggahan di dunia ini sebentar,sedangkan tinggal di akhirat sana sangatlah panjang.”

"Saudaraku... Janganlah engkau putus asa, kerana putus asa bukan akhlak seorang muslim. Ketahuilah bahwa kenyataan hari ini adalah impian kelmarin, dan impian hari ini adalah kenyataan hari esok. waktu masih panjang dan hasrat akan terwujudnya kedamaian masih tertanam dalam jiwa masyarakat kita, meski fenomena-fenomena kerosakan dan kemaksiatan menghantui mereka. Yang lemah tidak akan lemah sepanjang hidupnya dan yang kuat tidak akan selamanya kuat."


~Dalam Silaturrahim itu terselit Pelbagai Barakah~

Bismillahirahmanirrahim…

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahu’akbar..

Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah kerana masih lagi menginzinkan saya untuk melihat alam ciptaanNYA…”Alhamdulillah “

Alhamdulillah,cuti midsem nampak gayanya dan nak berakhir…

Allahua’kbar terasa rindu sangat untuk menatap wajah ummi and abah…

Terpandang wajah mak saudara teringat ummi kat kampong..rupa mak cik, dan sikapnya tak ubah seperti gaya ummi…mana tak nya, nama pun adik beradik….hehe…

Subhanallah, rindunya nak borak2 dgn ummi..rindu nak masak2 bersama ummi….

Dengan abah pula, rindu nak buat air untuk abah,,then nak sediakan makanan untuk abah..Subhanallah,,rindu semua tu…

Dengan adik beradik pula,,rindu nak bergurau senda dgn diaorang..diaorang lah sahabat saya sepanjang  berada kat rumah..

Tapi takpe in shaa Allah, ada rezeki  dan panjang umur, cuti hari wesak ni nak balik…. ^_^

Alhamdulillah,,cuti kali ni pergi melawat umah mak cik kat Saujana Putra,, seronok walaupun tak biasa dgn keluarga mak cik…

Kawan-kawan ada juga tanya kenapa balik umah mak cik je ?..kenapa tak balik umah terus…?..hehe,, saya pun tak tahu kenapa…

Tapi in shaa Allah mungkin menyahut seruan hadis Rasulullah saw yg bermaksud :        

Barang siapa yang ingin diluaskan rezekinya atau dikenang bekasnya (perjuangan atau jasanya), maka hendaklah ia menghubungkan silaturahmi.” (HR Muslim)

Barang siapa yang senang dipanjangkan umurnya, diluaskan rezekinya, dan dijauhkan dari kematian yang buruk, maka hendaklah bertakwa kepada Allah dan menyambung silaturahmi.” (HR Imam Bazar, Imam Hakim)

Belajarlah dari nenek moyangmu bagaimana caranya menghubungkan rahim-rahim itu, karena silaturahmi menimbulkan kecintaan dalam keluarga, meluaskan rezeki, dan menunda kematian.” (HR Imam Tirmidzi)



In shaa Allah,, menziarahi mak cik sekeluarga lebih kepada untuk mengeratkan silaturrahim..Alhamdulillah, kalau kita tengok banyak betul hikmah menyambung silaturrahim kan..in shaa Allah,,sama-samalah kita beramal ye !..

Mudah-mudah penziarahan saya ke rumah mak cik mendapat rahmat dan reda dariNYA..aamiin…

Errm,,cuti kali juga saya juga ada sertai satu program..subhanallah, banyak pengajaran yg saya dapat dari program tu..in shaa Allah,, untuk entry seterusnya nanti saya akan share ttg program tu..



Wallahu’alam.. ^_^


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~KEINSAFAN~



YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Izinkan aku mencintaiMU dengan sepenuh hatiku,
Izinkan aku mencurahkan kasih dan sayangku padaMU,
... Izinkan aku berteduh di bawah nauganMU,
Izinkan aku mengabdikan diri padaMU.

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Airmata keinsafan mengalir tanpa hentinya,
Lebih deras lagi dari aliran air terjun ciptaanMU,
Mengenangkan dosa-dosa kelmarin,hari ini dan seterusnya,
Sempatkah aku memohon keampunan dariMU.

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Sesungguhnya aku terlalu merinduiMU,
Rindu untuk bertemu denganMU,
Rindu berada disyurga milikMU,
Rindu untuk menatap wajah kekasihMU.

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Sesungguhnya ENGKAU TUHAN YANG ESA,
ENGKAU tetap dihatiku senantiasa,
ENGKAU MAHA PENYAYANG lagi MAHA MENGASIHANI,
KepadaMU aku berserah diri.

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Maaf aku,kerana cintaku tidak sempurna buatMU,
Aku insan hina disisiMU,
Aku redha segala ketentuanMU.
Cintaku tetap untukMU.

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Terimalah taubat hambaMU ini,
Sesungguhnya keampunan dariMU yang ku harap-harapkan.