Cintaku Hanya Untuk Allah

Cintaku Hanya Untuk Allah

Kata-Kata As-Syahid Imam Hassan Al-Banna :

“Wahai anak Adam, juallah duniamu untuk akhiratmu, nescaya kamu untung di keduanya, dan janganlah kamu jual akhiratmu untuk duniamu, kerana kamu akan rugi di keduanya. Persinggahan di dunia ini sebentar,sedangkan tinggal di akhirat sana sangatlah panjang.”

"Saudaraku... Janganlah engkau putus asa, kerana putus asa bukan akhlak seorang muslim. Ketahuilah bahwa kenyataan hari ini adalah impian kelmarin, dan impian hari ini adalah kenyataan hari esok. waktu masih panjang dan hasrat akan terwujudnya kedamaian masih tertanam dalam jiwa masyarakat kita, meski fenomena-fenomena kerosakan dan kemaksiatan menghantui mereka. Yang lemah tidak akan lemah sepanjang hidupnya dan yang kuat tidak akan selamanya kuat."


Cabaran di Universiti

Bismillah...

Sedikit Perkongsian drpd Recipe of Women:28 / 06 / 2014 ( Cabaran di Universiti ) :

Perkara pertama yg ustazah tanya pada student yg dtg ialah : " biasanya kamu semua bangun pagi pkul berapa?..ada tak yg bangun pada pkul 5.3O am.? sila angkat tangan "... ada sebahagian yg angkat.....lalu ustazah pun kata " lepas ni boleh tak kamu semua bangun pkul 5.00 am pula"....

ustazah juga tambah, " kalau nak cari suami mithali mesti kena cari yang sentiasa bangun pagi kul 4.30 am...kerana seorang suami sepatutnya perlu bangun tidur sebelum family dia bangun "...
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Agak2 kenapa ustazah tanya macam tu???... sebenarnya apa yg ustazah nak sampaikan ialah keberkatan dan kelebihan waktu sebelum fajar…atau kalau sempena bulan ramadhan kita akan panggil waktu ketika sahur…

Subhanallah, waktu ketika itu kalau kita sedar banyak kelebihannya..salah satunya adalah waktu mustajab untuk berdoa...waktu tu sangat sesuai untuk kita lakukan solat sunat Tahajjud, Taubat, Syukur dan sebagainya…..

Berusahalah kita untuk bangun awal untuk mengerjakan qiamulail kerana qiam itu adalah sumber kekuatan kita..sebagai student pelbagai cabaran yg kita akan hadapi sehingga kdg2 cabaran2 tersebut membuat kita lemah dan sedih…Tapi, dgn keberkatan bermunajat pada Allah pada pertengahan malam , In shaa Allah, pasti kamu akan menjadi kuat….

…Kerana, bangun Qiamullail mampu mendekatkan kamu pada Allah..Apabila kamu sentiasa dekat dgn Allah, pasti hidup kamu akan tenang..sehinggakan banyak mana pun masalah yg kamu hadapi pasti kamu rasa tenang kerana keberkatan qiam membuatkan kamu sedar bahawa kamu punya Allah Yang Maha Kuasa yg akan sentiasa membantumu….

Maka, andai di saat ni kamu lemah, tak kuat dan sbagainya, maka check la kembali hubungan kamu dgn Allah…mcm mana nak check??..checklah mutaba’ah amal kamu ( bacaan Al-Quran, solat2 sunat , mathurat dan sebagainya)…..kalau mutaba’ah amal kamu di tahap yg rendah maka hubungan kamu dgn Allah juga sebenarnya masih jauh…

maka, dari skrg, bangkitlah dan berlari lah kembali menuju Allah Yang Maha Satu..masih belum terlambat untuk mula,,dan masih belum terlambat utk berubah..kerana pintu taubat itu setiap terbuka untuk kamu selagi nyawa belum sampai ke kerongkong dan matahri belum terbit sebelah barat…ingat Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Pengasihani....Dia syg pada hambaNya apabila dia sedar dia berdosa, dia cepat2 mohon keampunan dari Allah..

In shaa Allah, sempena ramadhan yg tiba ni ,sama2 kita berubah kearah yg lebih baik..gunakanlah tawaran2 yang Allah telah sediakan di bulan Ramadhan nisebaiknya dan janganlah kita jadi org yg rugi... ( Peringatn dan nasihat utk diri sendiri juga )

Wallahu’alam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~KEINSAFAN~



YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Izinkan aku mencintaiMU dengan sepenuh hatiku,
Izinkan aku mencurahkan kasih dan sayangku padaMU,
... Izinkan aku berteduh di bawah nauganMU,
Izinkan aku mengabdikan diri padaMU.

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Airmata keinsafan mengalir tanpa hentinya,
Lebih deras lagi dari aliran air terjun ciptaanMU,
Mengenangkan dosa-dosa kelmarin,hari ini dan seterusnya,
Sempatkah aku memohon keampunan dariMU.

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Sesungguhnya aku terlalu merinduiMU,
Rindu untuk bertemu denganMU,
Rindu berada disyurga milikMU,
Rindu untuk menatap wajah kekasihMU.

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Sesungguhnya ENGKAU TUHAN YANG ESA,
ENGKAU tetap dihatiku senantiasa,
ENGKAU MAHA PENYAYANG lagi MAHA MENGASIHANI,
KepadaMU aku berserah diri.

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Maaf aku,kerana cintaku tidak sempurna buatMU,
Aku insan hina disisiMU,
Aku redha segala ketentuanMU.
Cintaku tetap untukMU.

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Terimalah taubat hambaMU ini,
Sesungguhnya keampunan dariMU yang ku harap-harapkan.